CPTM - Core Pre-Deployment Training Materials For UN Peacekeeping Operations / CPTM - Formation de Pre-Deploiement des Nations Unies

DURATION: 5 Days

DUREE: 5 Jours

English Version

Version Française.

UN peacekeeping personnel make an important contribution in assisting countries dealing with conflict. They lend their skills, knowledge, and experiences to support peace in the communities to which they are deployed.

One of the best ways to support peacekeeping personnel in the complex tasks they will undertake is to prepare them with appropriate and relevant pre-deployment training. Such training is important for the successful transfer of the relevant skills, knowledge and experience needed for efficient UN peacekeeping operations.

COURSE AIM:

The CoESPU Core Pre-deployment Training Materials (CPTM) Course, based on namesake UN CPTM edition 2017 constantly updated to the last UN policies and guidelines and specifically tailored to encounter the specific necessities of police personnell, provides the essential knowledge required by all peacekeeping personnel – military, police and civilians – to function effectively in a UN peacekeeping operation.

The CoESPU CPTM course represents the first step in CoESPU UN peacekeeping training, creating the necessary knowledge to fully benefit of further Specialized/Advanced courses with more in-depth coverage in specific topics.

PARTICIPANTS:

The target group for the course are 20/25 Police Officers from national law enforcement organizations, eligible for deployment in UN Peace Operations and to attend further Specialized/Advanced CoESPU training programs.

COURSE SUBJECTS:

  • the UN and its purpose;
  • contexts caracterizing a conflict or post-conflict situation;
  • expectations and responsibilities for peacekeeping personnel in assisting the host country;
  • range of tasks to be carried out;
  • collaboration required with a number of actors in the mission itself, as well as within the wider country and region.
  • necessary concepts and doctrines about Human Rights, International Humanitarian Law, Protection of Civilians Gender mainstreaming, SGBV, CRSV, Child Protection.

 

Le personnel de maintien de la paix de l’ONU apporte une contribution importante en aidant les pays confrontés à des conflits. Ils mettent leurs compétences, leurs connaissances et leurs expériences au service de la paix dans les communautés où ils sont déployés.

L’un des meilleurs moyens de soutenir le personnel de maintien de la paix dans les taches complexes qu’il entreprendra est de le préparer avec une formation préalable au déploiement appropriée et pertinente. Une telle formation est importante pour le transfert réussi des compétences, des connaissances et de l’expérience nécessaires à l’efficacité des opérations de maintien de la paix des Nations Unies.

BUT

Le CPTM du CoESPU, basé sur l’édition homonyme des Nations Unies de 2017 est constamment mis à jour selon les dernières politiques et directives de l’ONU, et spécialement conçu pour répondre aux besoins spécifiques du personnel de police. Il fournit les connaissances essentielles requises par tout le personnel de maintien de la paix – militaires, policiers et civils – pour fonctionner efficacement dans une opération de la paix des Nations Unies.

Le cours CPTM du CoESPU représente la première étape de formation au maintien de la paix de l’ONU, créant les connaissances nécessaires pour bénéficier pleinement d’autres cours plus spécialisés/ avancés avec une couverture plus approfondie sur des sujets spécifiques.

GROUPE CIBLE

Le groupe cible du cours est constitué de 20/25 officiers de police d’organisation nationales chargées de l’application des lois, éligibles pour un déploiement dans les opérations de paix des Nations Unies et pour participer à d’autres programmes de formation spécialisé/ avancés du CoESPU.

OBJECTIFS

  • L’ONU et sa raison d’être,
  • Les contextes caractérisant une situation de conflit et de post-conflit,
  • Les attentes et les responsabilités du personnel de maintien de la paix dans l’assistance au pays hôte,
  • L’éventail des taches à effectuer,
  • La collaboration requise avec un certain nombre d’acteurs de la mission elle-même, ainsi qu’au sein du pays et de la région au sens large,
  • Les concepts et les doctrines nécessaires sur les droits de l’homme, le droit international humanitaire, la protection des civils, l’intégration du genre, les violences sexuelles et sexistes, et la protection de l’enfance.

NEXT EDITIONS


FROM30 Nov 2022
TO06 Dec 2022
CPTM07 - English Language


PAST EDITIONS


FROM14 Sep 2022
TO20 Sep 2022
CPTM06 - Ce cours est donné en français
FROM06 Jul 2022
TO12 Jul 2022
CPTM05 - English Language
FROM15 Jun 2022
TO21 Jun 2022
CPTM04 - English Language
FROM04 May 2022
TO10 May 2022
CPTM03 - English Language
FROM09 Mar 2022
TO15 Mar 2022
CPTM02 - English Language
FROM12 Jan 2022
TO18 Jan 2022
CPTM01 - English Language
×